Урок №8 Тема уроку: Способи та засоби прибирання приміщень підприємств ресторанного господарства. Правила користування миючими та дезинфікуючими засобами, способи їх приготування. Інвентар для прибирання приміщень.
12.04.2023
Санітарний режим підприємства передбачає: утримання в чистоті приміщень, інвентарю, обладнання;
виконання персоналом правил особистої гігієни; дотримання послідовності і
правил технологічної обробки харчових продуктів та інших виробничих процесів. Санітарний режим забезпечується комплексом
санітарних заходів: прибирання, миття, дезінфекція, дезінсекція, дератизація та
дотримання особистої гігієни персоналу.
Ефективність
санітарного стану підприємств харчової промисловості багато в чому визначається
використанням і вибором миючих і дезінфікуючих засобів. Оцінка ефективності
санітарних заходів проводиться шляхом інструментального і лабораторного
контролю, що дозволяє отримати об'єктивні дані, виявити шляхи поширення
інфекційних захворювань і розробити оздоровчі заходи.
До дезінфікуючих
засобів, які останнім часом використовуються у закладах ресторанного
господарства відносять: «Аніоксид 1000», «Антихлор», «Дезактив-М», «Біоклін»,
«Неохлор», «Дезактин», «Хлордез», «Дезекон», «Дезефект» та ін., більшість з яких
у своєму складі містить активний хлор. Дезінфекційні та мийні засоби зберігають
у ємкостях зі щільно закритою кришкою (хлорне вапно 10%, не більше 5 діб) у
спеціально відведеному приміщенні або місці.
При приготуванні
дезінфекційних розчинів необхідно користуватися респіратором і захисними
окулярами. На місці приготування дезрозчинів має бути вивішена інструкція щодо
приготування та використання їх залежно від об'єкта. На ємностях з розчинами
зазначається час і дата виготовлення, а також термін придатності.
У закладах
ресторанного господарства для проведення дезінфекції виділяють спеціально
підготовленого працівника, який готує дезрозчини і здійснює дезінфекцію.
Дезінфекція всіх
приміщень проводиться щомісяця в санітарний день і за спеціальними епідемічними
показниками. У планах роботи закладів слід передбачати санітарні дні, не рідше
одного разу на місяць, для проведення генерального прибирання і дезінфекції
всіх приміщень, обладнання, інвентарю, а також поточного ремонту.
Графік проведення санітарних днів на квартал повинен узгоджуватись з органами й установами
Держсанепіднагляду. У закладах ресторанного господарства допускається
проведення санітарних днів в окремих виробничих цехах. Особливістю
приміщень загального користування є великий потік відвідувачів. Основне
прибирання місць загального користування відбувається рано-вранці, пізно
ввечері або вночі. Впродовж дня приміщення загального користування прибирають в
міру забруднення.
Обсяг прибиральних робіт приміщень
загального користування містить:
- миття підлоги мийними засобами;
- механізоване прибирання підлоги;
- натирання металевих деталей обладнання спеціальними засобами;
- миття дверей, підніжних щіток, решіток, підвіконня, дзеркал, скла;
- видалення сміття зі сміттєвих кошиків та урн;
- видалення сміття і миття попільничок;
~ видалення пилу й обробка столів і стійок.
Прибирання приміщень загального
користування здійснюється в такій послідовності:
- провітрювання приміщень;
- видалення пилу з крісел, диванів, журнальних столиків, дзеркал тощо;
- видалення пилу за допомогою пилососа з паркетної підлоги та м’яких меблів;
- миття підлоги у вестибюлі в міру необхідності.
Не рідше 1 разу на 10 днів миють батареї, протирають естампи, літографії,
картини, світильники на стелі та стінах.
Кожного місяця необхідно протирати поверхню стін, змінювати штори, протирати
карнизи.
Санітарні вузли, що розташовані у вестибюльних приміщеннях, прибирають за
визначеним графіком прибиральних робіт, який вивішується у приміщенні санвузла.
Прибиральниця робить помітки про проведені санітарні роботи після кожного
прибирання із зазначенням часу їх завершення. Поточне прибирання проводять
щоденно з інтервалом 40 хв у денний час і через кожні 1,5 год - вночі. Під час прибиральних робіт прибиральниця
повинна:
- одягнути прогумований фартух і гумові рукавички.
- винести сміття з кошика та вимити цей кошик;
-помити стіни санітарного вузла спеціальним^ засобом;
- помити стіни чистою водою, протерти сухою ганчіркою.
Прибирання дзеркального набору:
- обережно до блиску протерти дзеркало спочатку вологою, а потім сухою
ганчіркою;
- туалетну поличку вимити з обох боків і протерти;
- перевірити наявність туалетного набору.
Прибирання
умивальника:
- ретельно помити з внутрішнього та зовнішнього боків;
- сполоснути гарячою водою;
- протерти мийним засобом;
- промити гарячою водою, прополоскати дезінфікуючими засобами;
- промити водою.
Генеральне прибирання здійснюють через кожні 10 днів. Перелік прибиральних
робіт доповнюється проведенням дрібного ремонту приміщення і оснащення
санітарного вузла, повною дезінфекцією приміщень.
Прибирання інших приміщень проводиться в основному вранці, а підприємств
ресторанного господарства - в дві зміни з 7:0^ до 8.00 та перед закриттям.
Генеральне прибирання у ресторані здійснюють раз на тиждень, у понеділок. Воно
являє собою більш ретельне прибирання та ремонт елементів інтер’єру.
Спосіб приготування та застосування дезінфікуючих засобів
Хлорне вапно - Для обробки приміщень (підлоги, стін, дверей) - 1 л вихідного розчину розчиняють у 10 л води.
Хлорамін - Б - 0,2 Для оброблення столового посуду - 20 г (1 ст. ложка) розчиняють у 10 л води
Хлорамін - Б - 0,5 Для дезінфекції обладнання та приміщень 50 г (2,5 ст. ложки) розчиняють у 10 л води
Інвентар для прибирання приміщень
Швабри і
запасні насадки,
Ганчірочки і серветки для прибирання
Віники, мітли, совки
Сміттєві пакети і мішки
Господарські відра
Щітки та скребачки для прибирання
Господарські губки і мочалки
Домашнє завдання :Опрацювати теоретичний
матеріал . Вивчити тему. Фото
конспекту надіслати на електронну пошту: chepakova.nina1@qmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар