Урок 8 Фізіологія група 10/22

 Урок №8 Тема уроку:  Способи та засоби прибирання приміщень підприємств ресторанного господарства. Правила користування миючими та дезинфікуючими засобами, способи їх приготування. Інвентар для прибирання приміщень.

12.04.2023



Санітарний режим підприємства передбачає: утримання в чистоті приміщень, інвентарю, обладнання; виконання персоналом правил особистої гігієни; дотримання послідовності і правил технологічної обробки харчових продуктів та інших виробничих процесів.  Санітарний режим забезпечується комплексом санітарних заходів: прибирання, миття, дезінфекція, дезінсекція, дератизація та дотримання особистої гігієни персоналу.

Ефективність санітарного стану підприємств харчової промисловості багато в чому визначається використанням і вибором миючих і дезінфікуючих засобів. Оцінка ефективності санітарних заходів проводиться шляхом інструментального і лабораторного контролю, що дозволяє отримати об'єктивні дані, виявити шляхи поширення інфекційних захворювань і розробити оздоровчі заходи.

До дезінфікуючих засобів, які останнім часом використовуються у закладах ресторанного господарства відносять: «Аніоксид 1000», «Антихлор», «Дезактив-М», «Біоклін», «Неохлор», «Дезактин», «Хлордез», «Дезекон», «Дезефект» та ін., більшість з яких у своєму складі містить активний хлор. Дезінфекційні та мийні засоби зберігають у ємкостях зі щільно закритою кришкою (хлорне вапно 10%, не більше 5 діб) у спеціально відведеному приміщенні або місці.

При приготуванні дезінфекційних розчинів необхідно користуватися респіратором і захисними окулярами. На місці приготування дезрозчинів має бути вивішена інструкція щодо приготування та використання їх залежно від об'єкта. На ємностях з розчинами зазначається час і дата виготовлення, а також термін придатності.

У закладах ресторанного господарства для проведення дезінфекції виділяють спеціально підготовленого працівника, який готує дезрозчини і здійснює дезінфекцію.

Дезінфекція всіх приміщень проводиться щомісяця в санітарний день і за спеціальними епідемічними показниками. У планах роботи закладів слід передбачати санітарні дні, не рідше одного разу на місяць, для проведення генерального прибирання і дезінфекції всіх приміщень, обладнання, інвентарю, а також поточного ремонту.

Графік проведення санітарних днів на квартал повинен узгоджуватись з органами й установами Держсанепіднагляду. У закладах ресторанного господарства допускається проведення санітарних днів в окремих виробничих цехах. Особливістю приміщень загального користування є великий потік відвідувачів. Основне прибирання місць загального користування відбувається рано-вранці, пізно ввечері або вночі. Впродовж дня приміщення загального користування прибирають в міру забруднення.

Обсяг прибиральних робіт приміщень загального користування містить:

- миття підлоги мийними засобами;

- механізоване прибирання підлоги;

- натирання металевих деталей обладнання спеціальними засобами;

- миття дверей, підніжних щіток, решіток, підвіконня, дзеркал, скла;

- видалення сміття зі сміттєвих кошиків та урн;

- видалення сміття і миття попільничок;

~ видалення пилу й обробка столів і стійок.

Прибирання приміщень загального користування здійснюється в такій послідовності:

- провітрювання приміщень;

- видалення пилу з крісел, диванів, журнальних столиків, дзеркал тощо;

- видалення пилу за допомогою пилососа з паркетної підлоги та м’яких меблів;

- миття підлоги у вестибюлі в міру необхідності.

Не рідше 1 разу на 10 днів миють батареї, протирають естампи, літографії, картини, світильники на стелі та стінах. Кожного місяця необхідно протирати поверхню стін, змінювати штори, протирати карнизи.

Санітарні вузли, що розташовані у вестибюльних приміщеннях, прибирають за визначеним графіком прибиральних робіт, який вивішується у приміщенні санвузла. Прибиральниця робить помітки про проведені санітарні роботи після кожного прибирання із зазначенням часу їх завершення. Поточне прибирання проводять щоденно з інтервалом 40 хв у денний час і через кожні 1,5 год - вночі. Під час прибиральних робіт прибиральниця повинна:

- одягнути прогумований фартух і гумові рукавички.

- винести сміття з кошика та вимити цей кошик;

-помити стіни санітарного вузла спеціальним^ засобом;

- помити стіни чистою водою, протерти сухою ганчіркою.

Прибирання дзеркального набору:

- обережно до блиску протерти дзеркало спочатку вологою, а потім сухою ганчіркою;

- туалетну поличку вимити з обох боків і протерти;

- перевірити наявність туалетного набору.

Прибирання умивальника:

- ретельно помити з внутрішнього та зовнішнього боків;

- сполоснути гарячою водою;

- протерти мийним засобом;

- промити гарячою водою, прополоскати дезінфікуючими засобами;

- промити водою.
Генеральне прибирання здійснюють через кожні 10 днів. Перелік прибиральних робіт доповнюється проведенням дрібного ремонту приміщення і оснащення санітарного вузла, повною дезінфекцією приміщень.

Прибирання інших приміщень проводиться в основному вранці, а підприємств ресторанного господарства - в дві зміни з 7:0^ до 8.00 та перед закриттям. Генеральне прибирання у ресторані здійснюють раз на тиждень, у понеділок. Воно являє собою більш ретельне прибирання та ремонт елементів інтер’єру.
Спосіб приготування та застосування дезінфікуючих засобів

Хлорне вапно - Для обробки приміщень (підлоги, стін, дверей) - 1 л вихідного розчину розчиняють у 10 л води.

Хлорамін -  Б -  0,2 Для оброблення столового посуду -  20 г (1 ст. ложка) розчиняють у 10 л води

Хлорамін -  Б - 0,5 Для дезінфекції обладнання та приміщень 50 г (2,5 ст. ложки) розчиняють у 10 л води

Інвентар для прибирання приміщень

Швабри і запасні насадки,

Ганчірочки і серветки для прибирання

Віники, мітли, совки

Сміттєві пакети і мішки

Господарські відра 

Щітки та скребачки для прибирання

Господарські губки і мочалки 

Домашнє завдання :Опрацювати теоретичний матеріал . Вивчити тему. Фото конспекту надіслати на електронну пошту: chepakova.nina1@qmail.com

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Урок №87. Тема уроку "Банкет з частковим обслуговуванням офіціантами". 10/22

08.05.2022   Тема уроку "Банкет з частковим обслуговуванням офіціантами". Банкет з частковим обслуговуванням офіціантами носить н...