Урок №28. Тема уроку " Класифікація молочних товарів. ЛПР №3 Вивчення асортименту та оцінка якості молочних товарів"

 

25.04.2023

Тема уроку " Класифікація молочних товарів. ЛПР №3 Вивчення асортименту та оцінка якості молочних товарів"


Мета роботи: Вивчення асортименту та оцінка якості молочних товарів.

Молоко – це біологічна однорідна рідина білого кольору, що володіє специфічним солодкуватим присмаком.Питне молоко характеризується високими споживчими властивостями, які визначаються:

-хімічним складом,;засвоюваністю;енергетичною цінністю;органолептичними показниками; технологією виготовлення;складом наповнювачів тощо.

Хімічний склад молока залежить від виду і породи тварин, пори року, умов вигодовування тварин та інших факторів.

Молоко містить понад 100 цінних хімічних компонентів, серед яких: білки;жири;вуглеводи;мінеральні речовини;вітаміни;ферменти;органічні кислоти тощо.

Молоко різних тварин відрізняється в основному вмістом жиру і білків.

В коров’ячому молоці масова частка (вміст) основних складових частин знаходиться в межах, %: води – від 85 до 90;жиру – від 3 до 6;білків – від 2,9 до 4,1;молочного цукру – від 4,5 до 5,0; мінеральних речовин – від 0,6 до 1,3;сухого залишку від 10 до 15.

Асортимент молочних товарів

Молочні товари - це харчові продукти, виготовлені з молока і відрізняються різною глибиною технологічної обробки.

Товари цієї однорідної групи поділяються на кілька підгруп залежно від технології їх виробництва:молоко і вершки;згущене молоко і сухе молоко;кисломолочні продукти;сири;перероблені сири;морожене.

Єдиним винятком з усіх підгруп є безмолочне морозиво - фруктовий шербет або лід, яке не містить молока.

Молочні товари мають високу харчову цінність і унікальні властивості хімічних речовин. Це пов'язано з призначенням молока як натурального продукту, що виробляється тваринами для вигодовування дитинчат, в першу чергу новонароджених. 

Молоко і більшість продуктів його переробки володіють повноцінними, легкозасвоюваними білками, жирами, а також мінеральними речовинами, серед яких переважають калій, кальцій і фосфор, вітаміни (А, Д. групи В та ін.). 

Засвоюваність молока і молочних продуктів коливається від 95 до 98%. Молоко також сприяє засвоєнню інших харчових продуктів. 

Особливо велике значення для організму мають кисломолочні продукти, що володіють високою дієтичною та лікувальною цінністю.

Молочні продукти корисні людям будь-яких вікових категорій, за винятком страждають алергією на молоко.

Однак ресурси молочної сировини обмежені, так як виробництво їх пов'язано з високими витратами. 

Крім того, при виробництві висококонцентрованих молочних продуктів (коров'ячого масла, сиру, сиру, консервів) вихід готового продукту досить низький.

Молоко необхідно зберігати тільки в холодильнику в герметичній тарі – пляшці або банці з щільною кришкою. 

Свіже непастеризоване ( некип'яченое) молоко можна зберігати при температурі 8 ° С до 6 годин , а при 4 ° С – до доби. Температура зберігання молока й кефіру +3 – +6 градусів.  

При якості продукції враховують стан тари і маркування, органолептичні, фізико – хімічні і мікробіологічні показники. 

Тара яка використовується повинна бути чиста, не пошкоджена, добре закупорена. За органолептичними показниками визначають зовнішній вигляд, колір, смак, запах, консистенцію.       

            Питання для самоперевірки

1. Як класифікують молоко й кисломолочні продукти?

2. Дайте характеристику хімічного складу і властивостей молока.

3. Які зміни відбуваються під час зберігання та переробки молока?

4. За якими показниками судять про свіжість молока?

5. За яких умов і протягом якого часу зберігають молоко та

кисломолочні продукти?

Вкажіть які з наведених продуктів відносяться до кисломолочних продуктів.

□ Кефір; □ Морозиво; □ Сухе молоко; □ Вершки; □ Сметана; □ Кисловершкове масло; □ Згущене молоко; □ Топлене молоко; □ Адедофільне молоко; □ Кумис; □ Творог; □ Солодковершкове масло

Література:Товарознавство: методичні рекомендації до самостійного вивчення та виконання практичних занять з дисципліни. – Харків: ХДУХТ, 2012 –

96 с.

Домашнє завдання :Опрацювати теоретичний матеріал . Вивчити тему. Фото конспекту надіслати на електронну пошту: chepakova.nina1@qmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар

Урок №87. Тема уроку "Банкет з частковим обслуговуванням офіціантами". 10/22

08.05.2022   Тема уроку "Банкет з частковим обслуговуванням офіціантами". Банкет з частковим обслуговуванням офіціантами носить н...