01.05.2023
Урок №16. Тема уроку: Правила миття та дезинфекції рук. Неприпустимість роботи у випадках гнійничкових захворюваннях шкіри рук, ангінах, захворюваннях зубів та катарактах верхніх дихальних шляхів. Чищення одягу, взуття. Вимоги до санітарного одягу, його зберігання.
ПОКАЗИ ДЛЯ ГІГІЄНИ РУК ВІД ВСЕСВІТНЬОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я
1. Мийте руки з милом, коли вони помітно забруднені (кров’ю, біологічними рідинами). Після туалету та контакту з спороутворюючими організмами на поверхнях. Мило не знищує всі мікроорганізми, тому антисептик є обов’язковим.
2. Використовуйте спиртовмісний засіб для антисептики рук в усіх інших клінічних випадках.
3. Виконуйте гігієну рук в 5 етапів (про них розповімо нижче) та використовуйте рукавички.
4. Перед контактом з медикаментами або перед приготуванням їжі користуйтесь антисептиком.
5. Мило і спиртовмісний антисептик не можна використовувати одночасно. Це сприяє розвитку подразнень та дерматитів.
ОБРОБКА РУК АНТИСЕПТИКОМ
На сухі руки нанести 3 мл антисептику та втирати протягом 30 сек. Під час всієї процедури шкіра повинна бути постійно зволоженою антисептиком!
Після нанесення антисептику, руки не витирати і не висушувати!
Для отримання максимального ефекту знезараження, необхідно дотримуватись техніки обробки рук в 6 етапів.
Ефективна бактерицидна властивість антисептиків – вміст спирту 60-80%. Менший вміст – недієвий, більша концентрація ускладнює денатруацію білків клітинної мембранки.
Рецептури, рекомендовані ВООЗ, містять або 75% об’ємного з’єднання ізопропанолу або 80% об’ємного з’єднання етанолу. Механізм дії – денатурація білків.
Показання до догляду за шкірою рук
- Неправильне використання дезінфікуючих засобів
- Регулярне миття рук гарячою водою
- Надягання гумових рукавичок на вологі руки
- Підвищена чутливість до використання спиртовмісних засобів
- Наявність подразнень на шкірі
Спосіб застосування
На чисті та сухі руки нанести 1 мл крему та втирати до повного поглинання засобу шкірою.
Засіб можливо застосовувати впродовж робочої зміни.
Не допускаються до роботи на підприємствах чи підлягають тимчасовому відстороненню від роботи особи із захворюваннями і бактерионосительством:
-черевного тифу, паратифів, сальмонельозу, дизентерії;
-гименолепидоза і ентеріобіоза;
-сифілісу в заразному періоді;
-лепри (прокази);
-заразних шкірних захворювань (короста, трихофітія, мікроспорія, актиномікоз з виразками або свищами на відкритих частинах тіла);
-ангінах, захворюваннях зубів та катарактах верхніх дихальних шляхів;
-заразних і деструктивних форм туберкульозу легенів; позалегеневого туберкульозу з наявністю свищів, бактеріоуріі, туберкульозної вовчака обличчя і рук;
-гнійничкових захворювань.
Працівники виробництва, а особливо кондитери, кухарі гарячого, холодного цехів, роздаткової не допускається до роботи, якщо вони хворі на грип, ангіну, катар нижніх та верхніх дихальних шляхів.
Хворі працівники є носіями токсикогенних стафілококів, як в разі потрапляння в готову їжу, особливо кремові вироби, можуть викликати тяжкі харчові отруєння. Особливі вимоги висуваються до санітарного одягу персоналу.
Санітарний одяг працівників закладу харчування повинен складатися з халата або куртки з брюками, фартуха, косинки чи ковпака. Ковпаки (косинки) повинні повністю прикривати волосся.
Санітарний одяг повинен бути акуратним і виготовлятися з тканини, що легко піддається пранню. Кожен працівник повинен мати не менше 3 комплекти санітарного одягу, зміна санітарного одягу проводиться в міру забруднення, але не рідше ніж 1 раз на 2 дні.
У санітарному одязі не можна виходити за межі виробництва, відвідувати санітарні вузли. Перед відвідуванням туалету необхідно знімати санітарний одяг у спеціально відведеному місці, а після відвідування ретельно вимити руки з милом і продезінфікувати дезінфікуючим засобом 0,2 % розчином хлорного вапна, що використовується у закладі відповідно до інструкції.
Робоче взуття повинно відповідати певним санітарним вимогам, а саме: не бути слизьким, не мати високих підборів, легко митися. Рекомендовано закрите взуття відповідно до розміру. Виконання всіх цих вимог має важливе значення у профілактиці виробничого травматизму.
Бармен зобов'язаний завжди носити чистий одяг і начищене взуття.
Персонал підприємства зобов’язаний:
1) слідкувати за чистотою свого тіла, коротко зрізати нігті, приходити на роботу у чистому одязі і взутті;
2) верхній одяг, особисті речі залишати у гардеробній;
3) перед початком роботи прийняти душ, а при відсутності такого – ретельно із милом вимити руки, одягти чистий санітарний одяг, підібрати волосся під ковпак або косинку. Забороняється застібати санітарний одяг шпильками і зберігати у кишенях сигарети, шпильки, гроші та інші предмети, носити прикраси, значки та ін.;
4) зміна санітарного одягу повинна проводитись по мірі забруднення, але не рідше 1 разу на 2 дні;
5) перед відвідуванням туалету знімати санітарний одяг у спеціально відведеному місці, після відвідування ретельно вимити руки з милом і продезинфікувати 0,2 % розчином хлорного вапна або іншого дезинфікуючого засобу.
Домашнє завдання :Опрацювати теоретичний матеріал . Вивчити тему. Фото конспекту надіслати на електронну пошту: chepakova.nina1@qmail.com
ОБРОБКА РУК АНТИСЕПТИКОМ
Показання до обробки рук
- перед та після будь-якої маніпуляції з пацієнтом;
- перед та після проведення маніпуляцій, пов’язаних з можливим та явним пошкодженням шкіри та слизових оболонок пацієнта;
- перед та після контакту з рановими поверхнями, інфікованими ранами;
- при контакті з стерильним матеріалом та інструментарієм;
- після контактів з біосубстратами хворого (кров, слина та ін.);
- після контакту з абіогенними об’єктами, потенційно контамінованими патогенною мікрофлорою (прилади, зеркала, зонди та ін.) після їх використаСпосіб застосування
Немає коментарів:
Дописати коментар